תרופות סבתא » מידע מקצועי » איסור קעקועים בתורה
2023-05-02 09:38:00+02:00

איסור קעקועים בתורה

מה אומרת התורה על קעקועים?

התורה, או התנ"ך היהודי, היא המקור לרבים מההלכות המנחות את האמונה היהודית. אחד מהחוקים הללו הוא איסור קעקועים. התורה קובעת כי "לא תעשו חתך בגופכם למתים ולא תקעקעו את עצמכם: אני ה'". (ויקרא י"ט, כ"ח). זה קובע בבירור כי קעקועים אסורים באמונה היהודית. איסור הקעקועים בתורה מתבסס על הרעיון שהגוף הוא מתנת ה' ואין להשחית או לשנות אותו בשום צורה. זה כולל לא רק קעקועים, אלא גם פירסינג בגוף וצורות אחרות של שינוי גוף. כמו כן, התורה קובעת כי "לא תלכו אחרי מנהגי העם אשר אני גורש לפניכם, כי הם עשו את כל הדברים הללו, ותיעבתי אותם". (ויקרא כ,כג). זוהי התייחסות לתרבויות האליליות שהקיפו את בני ישראל הקדמונים ולשיטות הקעקוע והשינוי בגוף שלהם, שנראו תועבה ליהוה.

מדוע אסור לעשות קעקועים בתורה?

הסיבה מדוע קעקועים אסורים בתורה היא משום שהם נתפסים כסוג של עבודת אלילים. התורה קובעת כי "לא תעשה כל פסל וכל דמות לכל אשר בשמים ממעל או אשר בארץ מתחת או אשר במים מתחת לארץ". (שמות כ, ד). זוהי התייחסות לתרבויות האליליות שהקיפו את בני ישראל הקדמונים ולעיסוקם בקעקוע ושינוי גוף, אשר נתפסו כתועבה לאדון. האיסור על קעקועים בתורה נתפס גם כדרך להגן על קדושת הגוף. התורה קובעת כי "לא תחלל את גופך בכל סוג של סימנים או קעקועים". (ויקרא י"ט, כ"ח). זוהי התייחסות לתרבויות האליליות שהקיפו את בני ישראל הקדמונים ולתרגולם של קעקוע ושינוי גוף, שנראו תועבה ליהוה.

האם יש חריגים לאיסור קעקועים בתורה?

איסור הקעקועים בתורה הוא מוחלט ואין חריגים לכלל זה. התורה קובעת כי "לא תעשו חתך בגופכם למתים ולא תקעקעו את עצמכם: אני ה'". (ויקרא י"ט, כ"ח). זה מציין בבירור כי קעקועים אסורים באמונה היהודית. עם זאת, יש כמה דעות רבנים המצביעות על כך שקעקועים עשויים להיות מותרים בנסיבות מסוימות. לדוגמה, חלק מהרבנים מציעים כי קעקועים עשויים להיות מותרים אם הם למטרות רפואיות, כגון לזיהוי או לתיעוד רפואי. בנוסף, חלק מהרבנים מציעים כי קעקועים עשויים להיות מותרים אם הם נעשים מסיבות דתיות, כגון לצורך סימון אדם כיהודי.

תשובות ושאלות

ש: האם מותר לעשות קעקוע למטרות רפואיות?

ת: יש רבנים שמציעים כי קעקועים עשויים להיות מותרים אם הם למטרות רפואיות, כגון לזיהוי או לתיעוד רפואי.

ש: האם מותר לעשות קעקוע מסיבות דתיות?

ת: יש רבנים שמציעים כי קעקועים עשויים להיות מותרים אם הם נעשים מסיבות דתיות, כגון לצורך סימון אדם כיהודי.

ש: האם יש חריגים לאיסור קעקועים בתורה?

ת: איסור קעקועים בתורה הוא מוחלט ואין חריגים לכלל זה. עם זאת, יש כמה דעות רבנים המצביעות על כך שעשויים להיות מותר לקעקוע בנסיבות מסוימות.

סיכום

התורה אוסרת קעקועים, שכן הם נתפסים כסוג של עבודת אלילים וחילול הגוף. אין חריגים לכלל זה, עם זאת, חלק מהדעות הרבניות מציעות כי קעקועים עשויים להיות מותרים בנסיבות מסוימות, כגון למטרות רפואיות או דתיות. בסופו של דבר, זה תלוי בכל אדם להחליט אם הוא רוצה לעשות קעקוע ואם זה בהתאם לאמונתו.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן