תרופות סבתא » מידע מקצועי » קעקועים לא היום – מבט אל המגמה ההולכת וגוברת של סירוב להדביק בדיו
2023-07-02 12:07:00+02:00

קעקועים לא היום – מבט אל המגמה ההולכת וגוברת של סירוב להדביק בדיו

מהי תנועת הקעקועים לא היום?

תנועת הקעקועים לא היום היא מגמה גוברת של אנשים שבוחרים לא לעשות קעקועים. זה התחיל באמצע שנות ה-2000, כשיותר ויותר אנשים החלו להבין שקעקועים הופכים פופולריים יותר ויותר ושהסטיגמה הקשורה בהם הולכת ודעכה. כתוצאה מכך, יותר ויותר אנשים החלו לבטל את הסכמתם לקבל דיו, תוך ציון של מגוון סיבות. יש אנשים שפשוט לא אוהבים את הרעיון לסמן לצמיתות את גופם, בעוד שאחרים מודאגים מהסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים לקעקועים. תהיה הסיבה אשר תהיה, תנועת הקעקועים לא היום הולכת וצוברת עור וגידים ויותר ויותר אנשים בוחרים לא לעשות קעקועים.

מדוע אנשים בוחרים לא לעשות קעקועים

ישנן מגוון סיבות מדוע אנשים בוחרים לא לעשות קעקועים. עבור חלק, זה עניין של העדפה אישית. הם פשוט לא אוהבים את הרעיון לסמן לצמיתות את הגוף שלהם, או שהם לא אוהבים את הרעיון שצריך לחיות עם קעקוע עד סוף חייהם. אחרים מודאגים מהסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים לקעקועים, כגון זיהום ותגובות אלרגיות. יש אנשים שמודאגים גם מהעלות של קעקועים. קעקוע יכול להיות יקר, תלוי בגודל ומורכבות העיצוב. עלות הקעקוע יכולה לנוע בין כמה מאות ש"ח לאלפי ש"ח ולהרבה אנשים פשוט אין כסף להשקיע בקעקוע. לבסוף, יש אנשים שמודאגים מהסטיגמה החברתית הפוטנציאלית הקשורה לקעקועים. בעוד קעקועים הופכים יותר ויותר מקובלים בחברה, עדיין ישנם אנשים הרואים קעקועים באור שלילי. כתוצאה מכך, יש אנשים שבוחרים לא לעשות קעקועים על מנת להימנע מכל סטיגמה חברתית פוטנציאלית.

היתרונות והחסרונות של לא לעשות קעקוע

כמו כל החלטה, יש גם יתרונות וגם חסרונות לבחירה לא לעשות קעקוע. הצד החיובי, אנשים שבוחרים לא לעשות קעקועים לא צריכים לדאוג לגבי הסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים לקעקועים, או מהסטיגמה החברתית הפוטנציאלית. הם גם לא צריכים לדאוג לגבי העלות של קעקוע, או העובדה שהם עשויים להתחרט על ההחלטה בעתיד. בצד החיסרון, אנשים שבוחרים לא לעשות קעקוע עלולים לפספס את ההזדמנות להביע את עצמם להצהיר הצהרה. ייתכן שהם גם לא יוכלו לנצל את היתרונות הרבים של קעקועים, כמו הפוטנציאל להגברת הביטחון העצמי ותחושת העצמה.

הפופולריות הגוברת של חלופות קעקועים

ככל שיותר ויותר אנשים בוחרים לא לעשות קעקועים, חלה עלייה בפופולריות של חלופות קעקועים. חלופות אלו כוללות קעקועים זמניים, שהם דרך מצוינת להתנסות בעיצובים שונים מבלי להתחייב לעיצוב קבוע. ישנם גם קעקועי חינה, שהם דרך מצוינת לעשות קעקוע זמני ללא הסיכונים הבריאותיים הפוטנציאליים הקשורים לקעקועים קבועים. לבסוף, יש גם מגוון אפשרויות אחרות של אמנות גוף זמינות, כגון ציורי גוף וקעקועים עם מברשת אוויר. אלו הן דרך מצוינת לבטא את עצמך מבלי שתצטרך להתחייב לעיצוב קבוע.

סיכום

תנועת הקעקועים לא היום היא מגמה גוברת של אנשים שבוחרים לא לעשות קעקועים. ישנן מגוון סיבות מדוע אנשים בוחרים לא לעשות קעקועים, כולל העדפה אישית, סיכונים בריאותיים פוטנציאליים, עלות וסטיגמה חברתית פוטנציאלית. עם זאת, אנשים שבוחרים לא לעשות קעקועים עלולים לפספס את ההזדמנות להתבטא ולהצהיר. למרבה המזל, קיימות מגוון חלופות לקעקועים, כגון קעקועים זמניים, קעקועי חינה, ציורי גוף וקעקועים איירבראש. אלו הן דרך מצוינת לבטא את עצמך מבלי שתצטרך להתחייב לעיצוב קבוע. כדי ללמוד עוד על חלופות אלה, בדוק את הסרטון הזה על חלופות קעקועים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן