תרופות סבתא » רץ ברשת » מדוע קעקועים אסורים ביהדות?
2023-04-06 20:52:00+02:00

מדוע קעקועים אסורים ביהדות?

מה אומר התנ"ך על קעקועים?

התנ"ך אינו אוסר במפורש על קעקועים, אך ישנם מספר קטעים שהתפרשו כאוסרים אותם. המצוטט הנפוץ ביותר הוא ויקרא י"ט:28, האומר: "לא תכרת בבשרך למתים, ולא תקעקע בך שום סימן: אני ה'". פסוק זה מתפרש לעתים קרובות כאיסור על קעקועים, מכיוון שהוא נתפס כצורה של מום עצמי.

מדוע קעקועים אסורים ביהדות?

הסיבה מדוע קעקועים אסורים ביהדות היא בגלל שהם נתפסים כסוג של עבודת אלילים. קעקועים נתפסים כדרך לכבד או לסגוד לאלי שקר, דבר שאסור בתכלית האיסור ביהדות. בנוסף, קעקועים נתפסים כצורה של מום עצמי, שאסור גם ביהדות.

מהן הפרשנויות השונות של כלל זה?

ישנן מספר פרשנויות שונות לכלל נגד קעקועים ביהדות. יש הסבורים שהאיסור הוא רק על קעקועים המשמשים לכבוד אלי שקר, בעוד שאחרים מאמינים שכל הקעקועים אסורים. בנוסף, יש הסבורים שהאיסור חל רק על קעקועים קבועים, בעוד שאחרים סבורים שאפילו קעקועים זמניים אסורים.

הפרשנות האורתודוקסית

הפרשנות האורתודוקסית לכלל נגד קעקועים היא שכל הקעקועים אסורים, ללא קשר אם הם קבועים או זמניים. פרשנות זו מבוססת על האמונה שקעקועים הם סוג של השחתה עצמית, האסורה בתכלית האיסור ביהדות. בנוסף, קעקועים נתפסים כסוג של עבודת אלילים, שגם היא אסורה בהחלט ביהדות.

הפרשנות השמרנית

הפרשנות השמרנית של הכלל נגד קעקועים היא שרק קעקועים המשמשים לכבוד אלי שקר אסורים. פרשנות זו מבוססת על האמונה כי קעקועים אסורים רק אם הם משמשים לכבוד אלי שקר, ולא אם הם משמשים למטרות אחרות. בנוסף, פרשנות זו מאפשרת שימוש בקעקועים זמניים, כל עוד הם אינם משמשים לכבוד אלים שקריים.

הפרשנות הרפורמית

הפרשנות הרפורמית של הכלל נגד קעקועים היא שקעקועים אסורים רק אם הם משמשים לכבוד אלים שקריים. פרשנות זו מבוססת על האמונה כי קעקועים אסורים רק אם הם משמשים לכבוד אלי שקר, ולא אם הם משמשים למטרות אחרות. בנוסף, פרשנות זו מאפשרת שימוש בקעקועים קבועים וזמניים כאחד, כל עוד הם אינם משמשים לכבוד אלי שקר. לסיכום, קעקועים אסורים ביהדות מסיבות שונות, כולל האמונה שהם סוג של עבודת אלילים. השחתה עצמית. ישנן מספר פרשנויות שונות לכלל זה, כולל הפרשנויות האורתודוכסיות, הקונסרבטיביות והרפורמיות. בסופו של דבר, זה תלוי בכל אדם להחליט אם הוא רוצה לעשות קעקוע או לא, ולציית לפרשנות של הכלל שהוא מרגיש הכי מתאים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן